Popis vítězného stroje

20. května 2008 v 21:09 |  Poznámky pro výrobu
ANO, je to ten zlaťák se startovním číslem 11 vyfocený o kousek níže, který vyrobil Libot Tomíček z SPŠ Masné a který dosáhl 580 ot/min.
Místo běžné základové desky Libor použil hliníkový chladič s odfrézovanýmí žebry pro válec, vodítko a šrouby. Získal tak výrazně velkou teplosměnnou plochu na chladné straně přehaněče. Původní základovou desku konstruktér použil jako teplosměnnou plochu na teplé straně přehaněče. A ta je minimálně dvakrát větší, než dno plechovky. Chladič je s deskou spojen čtyřmi šrouby, čímž vytvořil tuhý základ konstrukce. Tuhost uložení hřídele je oproti standartu zvýšena použitím dvou ložisek. Klikové mechanismy technik Tomíček vyvážil dvěma protizávažími napevno uchycenými k setrvačníku. Tření je na rozdíl od standartu sníženo mosazným vodítkem, které má lepší vlastnosti, než ocel. V pístu jsou vyrobeny zápichy pro lepší utěsnění. Klikové čepy jsou vyrobeny napevno. Zdvihy - důležitý údaj - Přeháněcí píst - 10 mm, pracovní píst - 20 mm. Vůle mezi přehaněčem a komorou - nešla změřit, komora byla utěsněna tmelem.
Drobnosti - které ovšem mohou být velice důležité, sdělím po konzultaci s vítězem hlavní kategorie konstruktérem Liborem Tomíčkem. Má-li kdo dotaz jak dosáhnout báječných a stabilních 580ot/min. neváhejte použít komentář tohoto blogu.
Jiří Toman
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 evening dresses evening dresses | E-mail | Web | 23. října 2012 v 9:32 | Reagovat

A. He wanted to get to the second-hand shop!
http://www.agoweddingdresses.net/

2 coder coder | Web | 17. června 2015 v 15:25 | Reagovat

Igor жжот)))) a není to náhodou jste zapálili dům tam?? :D

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama