Pár poznámek pro začátek

17. listopadu 2008 v 23:12 | J Toman |  Poznámky pro výrobu
Ano, přátelé
Někteří z vás jsou na počátku práce na svém Stirlingově motoru. Pro ně je určeno těchto pár řádek:
Oproti výkresu sestavení a minulým dvěma ročníkům jsou v sadě součástek a polotovarů dvě změny

- Dvě kuličková ložiska lépe zajistí chod motoru (přínos SPŠ Masná)

- Pístní tyč byla z hliníkové trubičky. Ta měla nevýhodu, že se při montáži snadno pokřivila. Letoj je v sadě součástek tyčka vyrobená z uhlíkových vláken. Tento materiál má úžasné vlastnosti - mez pevnosti 3x vyšší než ocel a nízký součinitel tření. Nevýhodou je místní úpravy. Zatím co hliník se na spodu unašeče pěkně zozehnul, pro uhlíkovou pístní tyč doporučuji následující úpravu:
Hliníkový nýt o průměru 3mm má stejný průměr, jako je vnitřní průměr trubičky z uhlíkových vláken. Jestliže nýtek naklepneme - mírně napěchujeme, je možné vytvořit dost pevný, nalisovaný spoj, který přehaněč bez problémů udrží. Je možné i nýtek zalepit teplotěvzdorným epoxidem.
Protější - studenou stranu přehaněče s výhodou drží příčný kolíček z měděného drátku.
Jsou-li čela přehaněče spojena s obvodem pouze ohybem plechu (nejlépe 6x po obvodu), tvoří přehaněč tuhý celek nezávislý na teplotě. (jakékoliv lepení může nepříjemně překvapit).

viz obr.:

Hodně úspěchu přeje
JT
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Watches Box Seiko Box Watches Box Seiko Box | E-mail | Web | 23. října 2012 v 9:40 | Reagovat

I happen to enter your blog with the help of Google search. To my sheer luck I got what I was searching for. Thanks.
http://www.kreplicawatches.com/Watches-Omega.html

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama